من ذهن آگاه هستم اثر کریستف آندره

معرفی، خلاصه کتاب و دانلود pdf کتاب من ذهن آگاه هستم اثر کریستف آندره رایگان

جدا شدن از اضطراب‌هایی که زندگی را به کام انسان‌ها بسیار تلخ کرده است و وصل شدن به احساس شادی، هدفی است که کریستف آندره با تکنیک‌هایش در کتاب من ذهن آگاه هستم، دنبال می‌کند. تعدادی زیادی از افراد بدون آنکه خودشان هم بدانند درگیر اتفاقات گذشته و نگرانی برای آنچه که هنوز رخ نداده است، هستند و به همین دلیل انرژی زیادی از پتانسیل وجودی‌شان را بیهوده هدر می‌دهند. همه ما خوب می‌دانیم که دیگر نمی‌شود برای گذشته کاری کرد و صرفاً استرس آینده را با خود حمل کردن جز آشوب ذهنی چیزی برایمان نخواهد داشت، اما آندره با راهنمایی‌های ساده و کاربردی‌اش به خوبی به مخاطبانش می‌آموزد که چطور مسیر آرامش را در زندگی‌شان طی کنند.

دلیل اصلی نام کتاب هم، اهمیت بخشی از آگاهی است که در آن آدمی به تمام احساساتش از قبیل ناراحتی، غم، خشم و شادی واقف خواهد بود و با شناخت مناسب آن‌ها می‌تواند منفی‌ها را از ذهن خود به مرور پاک کرده و مثبت‌ها را با استمرار، تقویت سازد. یکی از تمرینات عملی که در اثر مکتوب پیش رو به آن‌ها توجه و تآکید شده است، مدیتیشن می‌باشد که البته در صورت انجام آن به صورت مستمر، تأثیرات چشمگیرش به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. همچنین تمرینات دیگری مانند کنترل داشتن بر روی تنفس و آگاه بودن به صدا‌های پیرامون آن هم در حین انجام مراقبه، از دیگر موارد مهمی هستند که کمک شایانی در جهت دستیابی به احساس شادی و حال خوب می‌کنند.

در بخش دیگر نیز صحبت از پذیرش شده است که وقتی یک انسان وجود خوشی‌ها و ناخوشی‌ها یا به عبارت دیگر احساسات منفی و مثبت در روح و روانش را بپذیرد بجای آنکه سعی در مبارزه با هیجانات منفی‌اش داشته باشد، آن‌ها را اداره نموده و از طریق راهکار‌های کریستف آندره قادر خواهد بود که بر آن‌ها غلبه نماید و از طرف دیگر با درک بهتر موضوعات گوناگون، اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

دانلود کتاب من ذهن آگاه هستم

در ادامه می‌توانید نسبت به دانلود کامل کتاب من ذهن آگاه هستم به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لینک دانلود در قسمت زیرین ویدیو قرار دارد. همچنین در ویدیو زیر امکان گوش دادن به خلاصه کتاب صوتی این اثر نیز دسترسی خواهید داشت.

درباره نویسنده کتاب من ذهن آگاه هستم

کریستف آندره (Christophe André) روانپزشک و نویسنده فرانسوی است که در روز 12 ژوئن 1956 در این کشور متولد شد. او که در زمینه افسردگی و اختلال اضطراب تخصص دارد از نخستین پزشکانی به شمار می‌رود که روش‌های ذهن آگاهی و مدیتیشن را به عنوان راهکاری درمانی و البته پیشگیرانه در خصوص اضطراب‌ها و هیجانات ارائه کرد. آندره سال‌هاست که به زنان و مردان کمک می‌کند تا خود را از رنج نجات دهند و در سل 2016 نیز موفق به کسب جایزه ژان برنارد از آکادمی تحقیقات پزشکی شد. دیگر کتاب وی اسرار روان درمانگر‌ها می‌باشد.

کتاب من ذهن آگاه هستم مناسب چه افرادی است؟

دوستداران کتاب‌های توسعه فردی و نوشته‌هایی که در زمینه خودیاری و کنترل ذهن حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، بدون تردید مخاطبان اصلی اثر ارزنده کریستف آندره هستند.

فهرست کتاب

من ذهن آگاه هستم توسط نویسنده خوش فکرش در 4 بخش و 25 درس با دقت هرچه تمام‌تر به رشته تحریر در آمده است و در بازار کتاب ایران توسط انتشارات شمعدونی با ترجمه محیا احمدی پور از زبان فرانسه در اختیار مخاطبان فارسی زبانش قرار گرفته است.

بخش‌هایی از کتاب من ذهن آگاه هستم

حذف افکار، عملی بیهوده است؛ از این روی، ما اغلب سعی می‌کنیم اثرات جهشی را بیشتر تداعی کنیم. واضح است که عملی کردنِ این عبارت که «من می‌روم تا افکارم را مشاهده کنم»، کاری دشوار است؛ زیرا احساس می‌کنیم که هرگز چنین چیزی ممکن نخواهد شد. دلیل اصلی آن نیز این است که ما بیش از حد خود را درگیر کرده‌ایم؛ یعنی غرق در افکارمان شده‌ایم، تا جایی که فکر می‌کنیم آن‌ها واقعیت دارند.

ذهن‌آگاهی این مسأله را به‌خوبی برای ما روشن می‌کند؛ در حقیقت، نکته کلیدی این است که سعی نکنید افکارتان را متوقف کنید و از طرفی هم دنباله‌رو آن نباشید، بنابراین باید سعی کنید که ذهنتان را پرورش دهید.

اکنون نوبت آن است که بیشتر به زمان حال بپردازیم، باید لحظه حال را دریابیم، به آن چنگ بزنیم و روی آن متمرکز شویم؛ فراموش نکنید که تنفس، گوش سپردن به صدا‌ها و درک حواس جسمانی می‌تواند در این حوزه به ما کمک کند. در واقع، برای آنکه بتوانیم حرکت افکار خود را نظاره کنیم باید در حالت درستی قرار بگیریم. به این ترتیب، وقتی مشغول کار دیگری هستیم، مثلاً روی تنفس خود تمرکز کرده‌ایم، یک لحظه متوجه می‌شویم که مغلوب افکارمان شده‌ایم؛ در واقع ما مشغول تنفس بوده‌ایم، اما ناگهان «فکر ما جای دیگری رفته است» و ما هم بدون آنکه متوجه شده باشیم، آن را دنبال کرده‌ایم.

البته جای هیچ نگرانی نیست، با کمی تمرین می‌توانید افکار خود را سر و سامان بدهید، آن هم درست وقتی که تلاش می‌کنید از آن‌ها فاصله بگیرید. اکنون به یکی از تمرین‌های ذهن‌آگاهی می‌پردازیم. در این تمرین سعی داریم حضور ذهن کامل داشته باشیم و به حرکات تنفسی و صدا‌هایی که می‌شنویم نیز توجه نشان دهیم، اما در همین حین ممکن است ناگهان عملی یا خواسته‌ای ما را تحریک کند.

معجزه همین راه رفتن روی زمین است. تیچ نات هان فعال مدنی ویتنامی

ذهن نه به گذشته نگاه می‌کند نه به آینده، تنها زمان حال رمز خوشبختی ما است.

ذهن آگاهی ما را به سوی زمان حال سوق می‌دهد و به این ترتیب، به ما کمک می‌کند تا از افکاری که درباره آینده یا حتی گذشته داریم، ر‌ها شویم.

گاهی اوقات وقتی در بیمارستان مشغول انجام تمرین‌های گروهی هستیم، تلفن همراه یکی از بیماران زنگ می‌خورد. من هم بدون آن‌که جلسه را متوقف کنم به آن‌ها می‌گویم: «حالا بهترین فرصت است. به تمرین ادامه می‌دهیم، چشمان خود را بسته نگه می‌داریم، به صدای زنگ گوش می‌دهیم و هر فکری را که از پسِ آن در ذهن ما نقش می‌بندد، در نظر می‌گیریم: «چه صدای آزاردهنده‌ای است»؛ «صاحب تلفن باید عصبانی شده باشد»؛ «این رفتار مؤدبانه نیست»؛ «آیا تلفن من خاموش است؟» اکنون در کمال آرامش و با لبخند ملاحظه می‌کنیم که این صدا چه چیز‌هایی را در ما به وجود آورده است. حتی وقتی یکی از شرکت‌کننده‌ها دیر به جلسه تمرین می‌رسد؛ ما همچنان چشمان خود را بسته نگه می‌داریم، به صدای نشستن او گوش می‌دهیم و سر و صدا‌هایی که از سوی او به‌گوش می‌رسد و افکاری را که در ما پدید می‌آورند، بررسی می‌کنیم.

ذهن آگاهی به من آموخت که فضایی را به اندیشیدن اختصاص بدهم و همواره تلاش کنم که این فاصله را حفظ کنم و از دور نظاره‌گر افکارم باشم.

بسیاری از ما یا بدن خود را نادیده می‌گیریم یا بیش از حد نگران آن هستیم و گاهی هم دچار خود بیمارپنداری می‌شویم و حال خوب خود را انکار می‌کنیم. بنابراین ذهن آگاهی به ما توصیه می‌کند که مرتب به بدن خود توجه نشان دهیم و سعی کنیم با حواس جسمانی خود دوباره ارتباط برقرار کنیم.

اگر ما خشم یا نگرانی خود را به رسمیت بشناسیم و آن‌ها را بپذیریم راحت‌تر می‌توانیم به افکار حاصل از آن‌ها بیندیشیم. در صورتی که اگر خود را درگیر چنین افکاری کنیم «نه من عصبانی نیستم» یا «نه من نگران نیستم، اما این واقعیت هولناک است» نمی‌توانیم روی افکار خود کار کنیم.

من وقتی مشوش، عصبانی یا نگران هستم، هرگز خودم را مشغول کار دیگری نمی‌کنم تا از این احساسات ر‌هایی یابم یا آرام شوم. برعکس، اگر فرصت داشته باشم به تماشای آن چه درون من رخ می‌دهد می‌نشینم. این چه هیجانی است که در من خانه کرده است؟ مرا به کدام سو می‌برد؟

بدنت را بی‌حرکت نگه‌دار، ساکت بمان، افکارت را مهار نکن، اجازه بده بروز کنند، بگذار ذهنت در کمال آرامش ر‌ها شود. در این مرحله وابستگی به مدیتیشن و غیر آن از بین می‌رود و ذهن که دیگر از هرگونه ساختار روانی آزاد شده است، اکنون به آگاهی شفاف و عمیقی تبدیل می‌شود.

مشخصات کتاب من ذهن آگاه هستم

مشخصات
نویسنده کریستف آندره
ناشر شمعدونی
شابک 978-6227044188
رده‌بندی کتاب روان‌شناسی (فلسفه و روان‌شناسی)
قطع رقعی
نوع جلد شومیز
تعداد صفحه 240
وزن 255 گرم

نظرات کتاب من ذهن آگاه هستم

  • arash jalili arash jalili

    کتاب خوبیه برا قدرت مند کردن مغزه بگیرید ضرر نمیکنید

  • کاربر کاربر

    خوبه بخونيد

  • کاربر کاربر

    محتوا عالی کیفیت چاپ خوب ترجمه متوسط

  • صدیقه آزاد صدیقه آزاد

    راضی بودم از چاپ

  • کاربر کاربر

    چاپ کتاب خیلی جاها واضح نیفتاده و خوانا نیستن برگه ها هم کاهی

  • کاربر کاربر

    عالی بود عالی

  • کاربر کاربر

    سالم به دستم رسید

  • کاربر کاربر

    خوب

  • کاربر کاربر

    اکثر کتاب های چاپ شده توسط این انتشارات عالی است

  • علیرضا ابارشی علیرضا ابارشی

    بسیار عالی

  • کاربر کاربر

    خیلی ممنون

  • زهرا قاسمی زهرا قاسمی

    کتاب خوب و جالبیه

  • کاربر کاربر

    چاپ عالی ،ترجمه خوب،جنس‌ کاغذ خوب،قیمت عالی،بسته بندی عالی، سالم و تمیز، ممنونم

  • کاربر کاربر

    بینظیره.حتما بخرید

  • کاربر کاربر

    خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم

  • عکس خوانده نمی‌شود

    خرید کتاب من ذهن آگاه هستم