نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس

دانلود کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس

معرفی کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس به همراه خلاصه کتاب

آلبرت الیس و آرتور لانگ، کتابی با عنوان نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد را با روشی ساده و واقع بینانه تألیف کرده‌اند و راه حل‌هایی عملی و منطبق با واقعیات دنیای امروز به علاقه مندان ارائه نموده‌اند. آرامش، مفهومی است که در دلش، مفاهیم گسترده‌ای را جای داده و هر انسانی در جوامع مختلف خواسته یا ناخواسته آن را در نقاط گوناگون زندگی‌اش جستجو می‌کند. چون بهترین تصمیم‌ها و افکار، در زمان داشتن آرامش، توسط افراد گرفته می‌شوند و به اذهانشان خطور می‌کند. کمی با دقت‌تر اگر به افراد موفق پیرامونمان و همچنین تاریخ بنگریم، در می‌یابیم که یکی از مهمترین راز‌های خوشبختی و خوش شانسی این دسته از اشخاص، ایده‌هایی هستند که به ذهنشان می‌رسند و تسلطی می‌باشد که آن‌ها بر اعصاب خود در شرایط مختلف دارند. حقیقت دیگری که موازی با این موضوع شاید بسیاری از ما با آن روبرو شده‌ایم این است که گاهی با تأثیرپذیری بیش از حد از عوامل گوناگون، فرصت‌ها را از خود می‌گیریم و با آرامشی که از خود با این کار سلب می‌کنیم، باعث ناراحتی مفرط خود می‌گردیم.

کتاب مذکور حاصل تجربیات و مطالعات مؤلف‌های پرتلاشش می‌باشد که با معرفی روش‌هایی در خصوص کنترل اعصاب از فواید آن‌ها سخن به میان می‌آورند. آن‌ها، ابتدا از عوامل به هم ریختن اعصاب انسان‌ها توسط اتفاقات و افرادی که آن‌ها را احاطه کرده‌اند می‌گویند و سپس آموزش‌هایشان را تقدیم دوستداران آرامش و این زمینه می‌کنند. چنان عقلانیتی بر افکار آلبرت الیس و آرتور لانگ حاکم است که آن‌ها به جای پر و بال دادن به مثبت گرایی افراطی، از دانش روانشناختی، شخصیتی و عقلانی‌شان برای اثرگذاری بر مخاطب و رفتارش بهره می‌برند.

در قدم‌های ابتدایی، از سه نوع واکنش ذهنی، هیجانی و رفتاری صحبت می‌کنند که معتقد هستند با کنترل آن‌ها، آدم‌ها قادر خواهند بود تسلط بر اعصابشان داشته باشند. در گام بعدی از چهار احساس احمقانه موجود در دنیا که شامل اضطراب مفرط، خشم، حالت دفاعی و افسردگی و کسالت یا احساس گناه هستند پرده برمی‌دارند و اعتقاد دارند اگر کنترل نشوند، افسار زندگی را به دست می‌گیرند و مشکل از همین جا آغاز می‌گردد و با غرق شدن در آن‌ها، به نهایت خود می‌رسد. آن‌ها به همین جا اکتفا نمی‌کنند و سه گروه محرک اصلی و ماهیتشان را که باعث تحریک اعصاب انسان می‌گردند را معرفی می‌نمایند و توضیحاتی هم می‌دهند. محرک‌هایی که لزوماً موجب به هم ریختن اعصابمان نمی‌شوند و در مواقعی اتفاقاً باعث بروز توانمندی‌هایی در ما خواهند گردید و تنها راه تفکیک آن‌ها از یکدیگر، شناخت و آگاهی یافتن از ماهیت هر یک از آنهاست. آن‌ها این مسیر را ادامه می‌دهند تا تصمیم‌گیری‌های فرد را هم بهبود بخشند و توضیحات تکمیلی بیشتر که مطالعه اثر مذکور، کام خواننده‌اش را با مطالب پرمغزش شیرین می‌کند.

دانلود خلاصه صوتی کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

در ادامه می‌توانید علاوه بر خلاصه کتاب متنی، به خلاصه صوتی کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد گوش دهید و آن را دانلود کنید:

درباره آلبرت الیس

آلبرت الیس (Albert Ellis) یک روانشناس مطرح آمریکایی بود که در روز 27 سپتامبر سال 1913 در پیتسبورگ ایلات متحده دیده به جهان گشود و پس از 93 سال عمر پربارش در روز 24 ژوئیه سال 2007 چشم از جهان فرو بست. او دارای پدری بازرگان و خانواده‌ای یهودی بود و مادری داشت که از اختلال دو قطبی رنج می‌برد. وی که مدت قابل توجهی به عنوان یک درمانگر عقلانی فعالیت می‌کرد، در زمان تحصیلش در دانشگاه به واسطه علاقه‌ای که داشت در دوره‌های متعدد روانشناسی هم شرکت می‌نمود. روش رفتار درمانی عقلانی هیجانی توسط وی در سال 1955 پایه‌گذاری شد و در سال 1959 موفق به انستیتو زندگی عقلانی گردید. آرتور لانگ نویسنده شناخته شده آمریکایی است که عموماً کتاب‌هایی در حوزه روانشناسی رفتاری از خود منتشر می‌کند و در خلق دو اثر، با آلبرت الیس همکاری داشته است از جمله کتاب مذکور.

این کتاب مناسب چه افرادی است؟

این کتاب با آموزه‌هایش، پیشنهادی برای انسان‌هایی است که با قدرت هرچه بیشتر قصد دارند وارد صحنه زندگی شده و از آن لذت ببرند، به گونه‌ای که هیچ عاملی از جمله هیچ انسان دیگر و اتفاقی نتواند آرامش آن‌ها را به هم بزند و در عین حال برای کسب کردن بیشترین آرامش در زندگی، مسئولیت کامل خود را به عهده می‌گیرند و در هر موقعیتی، برای ایجاد بهترین احساس و بیشترین آرامش، توانایی لازم را دارا هستند.

فهرست کتاب

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را بهم بریزد، پس از مقدمه با نظمی هوشمندانه در 10 فصل، آماده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. فصل‌هایی که از شناخت، کنترل و بهبودسازی رفتار‌ها بر اساس عواملی مبتنی بر دانش روانشناختی می‌گویند:

  1. چطور اشخاص و موضوعات دکمه اعصاب ما را فشار می‌دهند

  2. باور‌های نامعقول

  3. ترجیحات واقع بینانه

  4. ده باور نامعقول که موجب به هم ریختن اعصابمان می‌شوند

  5. تغییر تفکر نامعقول

  6. چگونه در محل کار اجازه ندهید اعصابتان به هم بریزد

  7. همسران

  8. فرزندپروری

  9. کثرت عواملی که موجب به هم ریختن اعصاب می‌شوند

  10. در مقابل آن‌ها بایستید

بخش‌هایی از کتاب کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

برای اینکه اشخاص و موضوعات را از فشار دادن دکمه اعصابتان باز دارید ابتدا باید درک کنید که دقیقاً چه عواملی باعث واکنش‌های شما می‌شوند.

تنها سه کار هست که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند و شما هم اکنون دارید همه آن‌ها را انجام می‌دهید. شما تاحدودی همیشه هر سه کار را انجام می‌دهید حتی زمانی که خوابیده‌اید. اول، شما فکر می‌کنید، برخی از شما درباره اینکه این سه کار چه هستند، فکر می‌کنید یا شاید درباره آنچه امشب یا این آخر هفته رخ می‌دهد فکر می‌کنید. دوم، شما تا حدودی همیشه چیزی را احساس می‌کنید که البته منظورمان، گرما، سرما، خستگی یا درد نیست، منظورمان هیجان است که گاهی به شکل احساسی خفیف است. سوم، پیوسته رفتار می‌کنید، حتی کوچکترین حالات و حرکات شما در حالی که این کتاب را می‌خوانید، رفتار هستند.

اینکه تأکید کنیم انسان‌ها فکر، احساس و عمل کنند، موضوع خیلی برجسته‌ای نیست اما نقطه آغاز خوبی است چون اگر می‌خواهیم اشخاص و موضوعات، اعصابمان را به هم نریزند بهتر است بیاموزیم واکنش‌های ذهنی، هیجانی و رفتاری خود را نسبت به این مسائل، مدیریت کنیم و به آن‌ها جهت دهیم.

وقتی مفاهیم موجود در این کتاب را به کار می‌برید به خودتان کمک می‌کنید که اعصابتان به هم نریزد. در اینجا شما با تعدادی تمرینات شناختی، هیجانی و رفتاری سر و کار دارید که می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید تا متوجه شوید چه احساساتی مناسب و چه احساساتی نامناسب هستند، کدام باور‌های عاقلانه و غیرعاقلانه را می‌پذیرید و خلق می‌کنید که این احساسات را شکل دهید.

ما پیشنهاد نمی‌کنیم که مردم نباید هرگز درباره چیزی احساس شدید داشته باشند، آنچه می‌گوییم این است که ما اغلب نسبت به موقعیت‌ها یا اشخاصی که حداقل برای ما مایوس‌کننده هستند، واکنشی افراطی نشان می‌دهیم اما از طریق فکری که درباره موضوعات می‌کنیم آن‌ها را بدتر می‌کنیم. در این موقعیت، ما بخشی از مشکل هستیم. احساسات شدید، خوب هستند اما این واکنش افراطی ما است که اوضاع را به هم میریزد.

آدم‌ها رفتار نادرست دیگران را به شخصیت آن‌ها نسبت می‌دهند و رفتار نادرست خود را به شرایط اجتناب ناپذیر.

این کتاب، راه حلی سریع برای مشکلات روزمره زندگی به دست نمی‌دهد روش‌های آن، ساده و قدرتمند هستند اما اگر می‌خواهید برای شما مؤثر واقع شوند باید به طور منظم آن‌ها را به کار ببرید.

در دنیا چهار احساس احمقانه وجود دارد یعنی هربار که دچار یکی از این احساسات شوید، نمی‌توانید به شکلی مؤثر از عهده موقعیتی برآیید و به احتمال زیاد خودتان را ناراحت می‌کنید. این احساسات عبارتند از: اضطراب مفرط، خشم، افسردگی و احساس گناه.

شاید وقتی همسرتان از شغل شما، آشپزی، طرز تربیت فرزند یا روش عشق ورزی‌تان انتقاد کند، به راستی احساس کنید حالت تدافعی دارید. شاید وقتی نوجوانتان به شما بی‌اعتنایی کند یا احترام نگذارد یا همکارانتان در محل کار بی‌کفایت هستند و با شما مشارکت نمی‌کنند، از کوره دربروید.

اگر به اولویت‌های واقع‌گرایانه فکر کنید می‌توانید بی‌آنکه واکنش زیاد از حد نشان دهید به شیوه‌ای مفیدتر و جدی‌تر با او برخورد کنید پس شما جسورتر می‌شوید اما با خصومت و تهاجم، رفتار نخواهید کرد. سپس شانس اینکه فرد را ترغیب به تغییر کنید را افزایش خواهید داد و می‌توانید واقعاً نسبت به روش برخورد خود با این موضوع، احساس خوبی داشته باشید.

وقتی کسی، اینطور دکمه خرد شدن اعصابتان را فشار می‌دهد غالبا ممکن است بخاطر اینکه می‌ترسید با او برخورد کنید، شروع به دلیل تراشی کنید و یا ممکن است عقده‌هایتان را تلنبار کنید تا اینکه سرانجام بخاطر همه زخم زبان‌هایی که به شما‌ زده است، عقده‌هایتان را سر او خالی کنید.

مشخصات کتاب «نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس»

نویسنده

آلبرت الیس، آرتور لانگ

مترجم

شمس‌الدین حسینی، الهام آرام‌نیا

ناشر

نسل نو اندیش

شابک

9789642360611

موضوع

عمومی

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

تعداد جلد

1

تعداد صفحه

288

وزن

321 گرم

نقد و نظرات کاربران در خصوص کتاب «نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس»

  • جهانشاه صالح جهانشاه صالح

    خیلی دوست داشتم بخرم اما واقعا جالبه که به این واضحی پشت جلد اشتباه املایی داره(YUOR بجای YOUR) و احتمالا زیاد نمیشه رو ترجمش هم حساب کرد مضاف بر اینکه طراحی جلد هم بسیار ضعیفه!

  • مهدی عرب سرخی مهدی عرب سرخی

    دوستان این کتاب رو من نخوندم ولی یه مطلبی بگم در راستای نظری که یکی از دوستان گفت که نوبسنده در فضا هست و اونم اینه : وقتی بدونید زندگیتون دست خودتونه و به هیچکس وابسته نیست و هیچکسی نمیتونه با احساس شما بازی کنه واقعا از هیچکس ناراحت نمیشین و همه چی از درون خودتون شروع میشه و نه اینکه از بیرون،بیرون شما اینه درون شماست... در ضمن چیزی تو دنیا ارزش نداره ادم بخواد حسش رو بد کنه واسش.. یا حق

  • محمد مصدق محمد مصدق

    کتاب فوق العاده ایه به نظرم باید خریدنش برای همه واجبه!نیاز نیست حتما از نظر اعصاب مشکل داشته باشید که کتاب و بخرید.این کتاب به شما یاد میده در موقعیت هایی که برای همه پیش میاد چه انعکاسی داشته باشید.واقعا خیلی مفید بود،اما از نظر ترجمه یکم مشکل داشت اما نه به اندازه ای که بخواد چشمگیر باشه و شما رو اذیت کنه.از متن کتاب مشخص که دوتا انسان به شدت با سواد و روانشناس اون رو نوشتن.و در نهایت باید از تشکر کنیم که داره فرهنگ مطالعه رو بالا میبره

  • Fatemeh Aeeni Fatemeh Aeeni

    حتما اگر زود ناراحت و عصبانی میشید این کتاب رو بخونین

  • حامد جمالی حامد جمالی

    به نن خیلی کمک کرد افکاری که ذهنم رو درگیر کرده بود مدیریت کنم، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را تا حد خوبی میشه مدیریت کرد. چند فصل اول خیلی خوبه ولی فصول آخر کلا مثال زده که اونم شاید به درد خیلی ها بخوره، فقط ترجمه خلی جالب نبود، بعضی جاها یه جمله ساده رو کلی پیچ داد برای گفتن چون ترجمه کلمه به کلمه کرده ولی کلا خوبه

  • بنیامین جنیدی بنیامین جنیدی

    سلام. به نظرم با توجه به استرس های شغلی و روحی امروز همه، خوندن این کتاب واسه تصمیم گیری بهتر کمک میکنه. روایتش داستانیه و خاطرات رو مرور میکنه و از اون متن های سنگین روانشناسی خبری نیست.

  • محسن بهرامی محسن بهرامی

    این کتاب اصلا ترجمه خوب و روانی نداره و به نظر من ارزش خرید هم نداره،دوستان نمیدونم برای چی این همه تعریفش میکنن لطفاً نظر دقیق و واقعی بدین.

  • هادی دانشمندی هادی دانشمندی

    من این را برای مادرم به عنوان یکی از هدیه های روز مادر خریدم.به نظرم تا میتونید باید خودتون و اطرافیان و عزیزانتون رو ترغیب کنید که اجازه ندادند عوامل بیرونی آزارشون بدند. از خدا بخواهیم که کمک کنه آرامش مون رو همیشه حفظ کنیم

  • علی شکاریان علی شکاریان

    در کل کتاب خوب و مفیدیه و ارزش خواندن دارد ولی به نظر من ترجمه ضعیفی داره . در حد گوگل ترنزلیت هست.

  • حسین ده حقی حسین ده حقی

    ترجمه ی خیلی بدی داره و خیلی مبهم نوشته شده.

  • زهرا میرزایی زهرا میرزایی

    کتاب خوبیه اما ترجمه خوبی نداره وقتی خوندمش بیشتر عصبی شدم از بس بد ترجمه شده

  • سعید فرزادپور سعید فرزادپور

    ترجمه از گوگل ترانسلیت

  • محمدرضا زند محمدرضا زند

    بنظرم کتاب فوق العاده ای هست و اصلا هم مشکل ترجمه نداره

  • حمید رضا عزیزی حمید رضا عزیزی

    در این زمونه که اکثریت عصبی هستند نیاز به انجام توصیه های ذکر شده در کتاب های اینچنینی ضروری است

  • حمید رضا مشتاقی حمید رضا مشتاقی

    این کتاب رو نخوندم اما آلبرت الیس روانشناس مشهور و موثری هست

  • عکس خوانده نمی‌شود