
دانلود کتاب شیوه گرگ اثر جردن بلفورت رایگان
- نویسنده: جردن بلفورت
- مترجم: امیرپویا چراغی
- ناشر: نشر نوین
- گروه سنی: بزرگسال
- تعداد صفحه: 281
- سال انتشار: 2017 میلادی
- افتخارات: پرفروشترین کتاب های نیویورک تایمز
جردن بلفورت از فوقالعادهترین فروشندهها در عصر امروز به شمار میرود که خیلیها او را پس از دیدن فیلم سینمایی گرگ وال استریت شناختند و با اوج و فرودهایش در زندگی آشنایی زیادی پیدا کردند. حالا با کتاب شیوه گرگ که داستان فیلم به صورت مکتوب در آن روایت گردیده است و از کتابهای پرفروش نیویورک تایمز میباشد به معرفی بیشتر زندگی این شخص میپردازیم. اثر مذکور به بیش از 25 زبان ترجمه و در 60 کشور در سراسر دنیا منتشر و به فروش رفت. خود جردن آنچه را که در روزهای خوب و همچنین سخت زندگی شخصی و کاریاش بر او گذشته را با قلمش در این کتاب شرح داده است. اگرچه موضوع اصلی کتاب، اصول مربوط به فروش و بازاریابی و قانع کردن مشتریان است، اما در خلال اتفاقات توصیف شده متوجه میشویم که موازین اخلاقی، مورد توجه نویسنده بوده است.
شاید در هنگام مطالعه بخشهای مختلف زندگی مؤلف با بیاخلاقیها و زیر پا گذاشتن برخی موارد قانونی از سوی او روبرو شوید ولی خودش چون پایبند و البته عبرت گرفته از برخی تجربیات تلخش و عواقب کارهای اشتباهش میباشد، سعی میکند خواننده را به رعایت حقوق دیگران دعوت نماید. مخاطب، لحن دلنشین او را دوست خواهد داشت و بهتر با فنون مربوط به فروش و قدرتمند ساختن کلام آشنا میگردد. او به علاقه مندان به فروش و بازاریابی میگوید که چگونه توانست در سن 26 سالگی به درآمدی 49 میلیون دلاری در سال دست پیدا کند، درآمدی که تازه زیاد او را راضی نکرده بود و به بیشتر از آن در همان زمان فکر میکرد. نکته بسیار جالب این است که فیلم ساخته شده توسط اسکورسیزی در مورد زندگینامهاش خیلی بیشتر از مشاورههایش به شرکتهای بزرگ، به کسب شهرت او کمک کرد.
وی که سابقه آموزش و مشاوره به سازمانهای بسیار بزرگ و مشهور جهان از جمله رولینگ استون، وال استریت ژورنال، فوربز و لس آنجلس تایمز را دارد تا مدتها شرکتهای بسیاری را از علم و آموزههای خارق العادهاش در زمینه متقاعدسازی مشتریان بهرهمند مینمود. اگر بگوییم این کتاب، رنگ و بوی تازهای به دنیای فروش بخشید، بیراه نگفتهایم و سادهنویسی آن از دیگر ویژگیهایش است که از دیگر کتابهای این حوزه، مجزایش میکند. زندگینامه جردن بلفورت که مایه اصلی این کتاب را تشکیل میدهد قبل از پرداختن به فنون فروش و بازاریابی، به اهمیت هدف داشتن در زندگی و اندیشیدن به مقصد نهایی میپردازد. وی در خطوط مختلف صفحات کتابش، داشتن ذهنیت مثبت و جاه طلبانه را به خواننده القا مینماید که با توضیحات بیشتر و مثالهایش سعی در شیرفهم کردن آن به علاقه مندان دارد. بلند شدن پس از هر شکست و سماجتی که شخص اول داستان در دنبال کردن خواستههایش همراهش بوده است جدا از درسی که به ما میدهد، انرژی مثبتی را تزریق میکند که به منزله سوختی قدرتمند برای یک خودروی در حال حرکت و حتی ایستاده از حرکت خواهد بود.
در ادامه میتوانید علاوه بر خلاصه کتاب متنی، به خلاصه صوتی کتاب شیوه گرگ گوش دهید و آن را دانلود کنید:
جردن بلفورت (Jordan Belfort)، کارآفرین بسیار موفق آمریکایی است که در سال 1962 متولد شد. او با وجود اینکه در خانوادهای بسیار معمولی از نظر اقتصادی به دنیا آمد اما از همان ابتدا افکار اقتصادیاش مورد تعجب همگان از جمله اعضای خانوادهاش میشد. جایگاه بسیار عالی که از نظر مالی کسب کرد در نتیجه فعالیت در یک شرکت در زمینه خرید و فروش سهام بود که پس از رها کردن شغل اولیهاش به عنوان فروشنده ماهی، به آن پرداخته بود. وی بخاطر اقدامات غیرقانونی که داشت در سال 1998 به زندان افتاد و مدت 4 سال را در محیط بسته آن سپری کرد. او در این کتاب، قدرت نویسندگیاش را هم نشان داد.
اینگونه آثار مشخصاً برای کارکنان حوزه فروش و بازاریابی تهیه و تدوین میشوند. یعنی افرادی که قصد دارند بهره وری خود را افزایش داده و به جای آنکه زمان انجام کارهایشان را بالاتر ببرند، به هوش کلامی و پیگیری هوشمندانهتر مشتریانشان بیافزایند. در بازار کسب و کار امروز دو کار اصلی که فروشندهها باید انجام دهند نگه داری از مشتریان قدیم و جذب مشتریان جدید میباشد، پس عدهای که با این مفاهیم آشنا هستند و تلاش میکنند اشتباهات کمتری مرتکب شوند و هر روز معاملاتشان را افزایش دهند، مخاطب اصلی این آثار و مواردی از این دست میباشند. متأسفانه در مشاغل گوناگون حتی برخی از افرادی که در عنوان فروشنده مشغول به کار هستند، از سادهترین تکنیکها بیاطلاع میباشند چه برسد به اینکه بشود به آنها عنوان حرفهای را اطلاق نمود. این کتاب برای شناخت بهتر این موضوع هم میباشد.
از آنجایی که جردن بلفورت هدف اصلیاش از نگارش کتاب شیوه گرگ، آموزش فروش حرفهای به صورت گام به گام میباشد، لذا مطالب را به ترتیبی که خودش مناسب میدانسته در 15 فصل طبقهبندی کرده است، به صورتی خلاصه عنوانها بدین گونه میباشند:
کلید فروش
فروش خط مستقیم
به دستگیری کنترل
لحن بیان و زبان بدن
مدیریت حالت
تکیه گاه ذهنی
زبان بدن پیشرفته
هنر شناخت مشتری
ده قانون مشترییابی خط مستقیم
کاریزما
متن فروش
هنر فروش
الگوهای زبانی
علم از سرگیری
معرفی محصول در روش خط مستقیم
در بهار 1988 رمز تأثیرگذاری روی انسان را یافتم و آن سیستم ظاهراً جادویی را برای آموزش فروشندگان توسعه دادم. اسم آن سیستم، خط مستقیم بود سیستمی که قدرتمندی کاربری آسان و کاربردی بودن خود را به اثبات رساند.
آنچه به عنوان شیوه گرگ به شما ارائه میکنم راه حل شسته رفتهای برای به کار بردن سیستم خط مستقیم در هر کسب و کار یا صنعت است.
یکی از اشتباهات پرهزینهای که مردم مرتکب میشوند این است که درباره فروش و هنر متقاعد کردن صرفا با همان قوانین و تفکر سنتی میاندیشند. یعنی فقط فروشندهها هستند که معامله میکنند.
مشتری باید به برند یا شرکت شما اعتماد کرده و با آن ارتباط برقرار کند. باید ایمان داشته باشد که شرکت شما به آنچه میگوید پایبند است.
حالا بیایید فرض کنیم که شما ارائهای بینقص داشتید و رسیدید به جایی که از مشتری برای نخستین بار خواستید محصولتان را سفارش دهد، اما به هر دلیلی مشتریتان یکی از همان مخالفتهای معمول را مطرح میکند، صرف نظر از اینکه مشتری چه بهانهای میآورد نخستین سوالی که باید بپرسید این است: آیا ایدهام به نظرت منطقی میآید؟ از آن خوشت آمد؟
اگر میخواهید ثروتمند شوید باید ذهن خود را برای پولدار شدن برنامهریزی کنید. باید تمام فکرهایی که باعث فقر شما شدهاند را دور بریزید و آنها را با افکار جدیدی جایگزین کنید، افکار ثروت و ثروتمندی.
اگر به اندازه کافی به مردم چرا بدهید، آنها همیشه چگونه را کشف خواهند کرد.
تنها چیزی که بین شما و اهدافتان ایستاده است داستانهای مزخرفی است که دربارهی ناتوانیهایتان به خودتان تحویل میدهید.
فروشندههای موفق تمرکز خود را از روی چیزهایی که کنترلی روی آن ندارند به چیزهایی که در کنترلشان است تغییر دادهاند به همین دلیل است که آنها میتوانند به کسی که در ظاهر به چیزی نیاز ندارد، چیزهای زیادی بفروشند و مشتری هم با لبخند و در حالی که فکر میکند بزرگترین معامله عمرش را کرده است آنها را ترک میکند
مهم نیست در گذشته چه اتفاقی برای شما افتاده است، شما گذشته خود نیستید، شما منابع و تواناییهایی هستید که از آن جمع میکنید و این اساس همه تغییرات است.
سادهترین راه برای کسب درآمد، ساختن یک محصول با چنان ارزشی است که همگان نیاز به در اختیار داشتن آن را در خود احساس کنند. پس بروید و بسازید و ارزش خلق کنید، پول به صورت خودکار به سمت شما میآید.
شاید ببرها و شیرها قویتر باشند، اما هیچ گرگی در سیرک بازی نمیکند.
همیشه یک مسیر مشخص در صحبت با مشتری را دنبال کنید. صحبتتان در راستای نوع و کیفیت و سلیقه مشتری باشد و ابداً به دنبال صحبتهای حاشیهای نباشید.
وقتی مشتری مشکل خود را برایتان آشکار میکند نباید اسلحه را یک راست به طرف او بگیرید و بگویید: پس که اینطور، دیگر نیازی به نگرانی نیست، محصول من مشکلت را از بیخ ریشه کن خواهد کرد، پس دیگر دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد با خیال راحت بنشین و من همه چیز را برایت توضیح میدهم.
نویسنده |
جردن بلفورت |
مترجم |
امیرپویا چراغی |
ناشر |
نشر نوین |
شابک |
978-600-8738-80-0 |
موضوع |
فروش و مذاکره |
ردهبندی کتاب |
انگیزش و موفقیت (فلسفه و روانشناسی) |
قطع |
رقعی |
نوع جلد |
شومیز |
تعداد جلد |
1 |
تعداد صفحه |
281 |
وزن |
250 گرم |