تام شرایتر در کتاب متفاوت و بسیار کاربردیاش با نام چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم از ۱۳ راه ساختن اذهان باز صحبت کرده که به وسیله سخن گفتن با ضمیر ناخودآگاه امکانپذیر میباشد. به عبارت دیگر او از ۱۳ مسیر پرده برمیدارد که اگرچه مشتری در هنگام روبرویی با فروشنده در یک لحظه و آنی تصمیم میگیرد اما در همان زمان کوتاه، این ۱۳ راه تاثیر قابل توجهی بر تصمیم گیری او خواهند داشت.
شرایتر که مشخصاً نه فقط از تجاربش بلکه از پژوهشهای متعدد در حوزه بازاریابی شبکه نیز بهره میگیرد معتقد است مشتری در همان ثانیههای اول به این نتیجهگیری میرسد که آیا فروشنده مقابلش قابل اعتماد هست یا خیر؟ فقط کافی است ارائه کننده محصول یا خدمت از چند جمله و کلمه ساده و آسان استفاده کند، عباراتی که شاید خیلیها خودشان را دانای کل بدانند ولی در عین حال از آنها بیخبر باشند و از قدرت تاثیرگذاریاشان نیز مطلع نباشند.
به هر حال بیهوده نیست که نویسنده اثر پیش رو بیش از ۴۰ سال از عمرش را در زمینه بازاریابی طراحی و شبکهای صرف کرده است و با زحماتی که کشیده و کمپینهایی که برگزار کرده، به روشهای عملی دست یافته که کارشان صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه آدمها است. به قول معروف به هدف میزند. لذا مطالعه واو به واو کتاب مذکور فرصتی مناسب و با تمرکز مضاعف به هر خواننده علاقمند این امکان را میدهد که هم بازاریابی شبکهای و ابعادش را به خوبی بشناسد و هم به ابزارهایی جهت خلع سلاح کردن مشتریان مجهز گردد.
درباره تام شرایتر
تام ال شرایتر (Tom Schreiter) نویسنده و پژوهشگر حوزه بازاریابی شبکهای است که در حدود ۴۶ سال تجربه در این زمینه را در کارنامه کاریش دارد. شرایتر علاوه بر نویسندگی، اساتید مطرح جهانی میباشد که آموزههایش در بیش از ۹۰ کشور دنیا برای به کارگیری اصطلاحات و کلمات دقیق برای جلب نظر مشتریان و گرفتن له از آنها مورد استفاده قرار میگیرد.
کتاب مناسب چه افرادی است؟
به علاقمندان به اصول مذاکرات و توافقات بین فردی و گروهی، وصیه میشود این اثر را مطالعه نمایند.
فهرست مطالب
کتاب مذکور از تام شرایتر در حال حاضر توسط دو ناشر در بازار کتاب موجود میباشد: زمینه در ۹۱ صفحه با ترجمه فرشید قهرمانی، آموخته با برگردان امیر انصاری در ۹۶ صفحه و بیان روشن در ۱۴۴ صفحه با ترجمه نیما عربشاهی.
بریدههایی از کتاب
نه، منظورم این نیست که ناصادق باشید. منظورم این است که درستی، صداقت، خلوص و داشتن بهترین علایق برای مشتری، ابزار نادرستی برای ایجاد حسن تفاهم است. این ها برای این منظور، فایدهای ندارند. ثابت کنم؟ به آخرین فردی که حرفهایتان را باور نکرد فکر کنید. آیا با او صادق بودید؟ بله. آیا با او درستی کردید؟ بله. آیا با او خلوص داشتید؟ بله. آیا آرزوی سعادت او را در قلبتان داشتید؟ بله. و... ولی او شما را باور نکرد! بله.
شما آنجا بودید. خودتان تجربهاش کردید؛ و کاری صورت نگرفت. این چهار مورد، ابزار درستی برای ایجاد حسن تفاهم نیستند. در واقع، آنها اصلاً ضرورتی ندارند. ثابت کنم؟ به یک متقلب فکر کنید. آیا یک متقلب، صداقت دارد؟ خیر. آیا یک متقلب، درستی دارد؟ خیر. آیا یک متقلب، خلوص دارد؟ خیر. آیا یک متقلب، آرزوی سعادت مشتری را در قلبش دارد؟ خیر. با این حال... افراد متقلب، مردمان سخت کوش را وا میدارند حاصل دست رنجشان را به آنها بدهند، در حسن تفاهم و رضایت کامل؛ در مدت 15 ثانیه!
دانلود کتاب چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم
در ادامه میتوانید نسبت به دانلود کامل کتاب چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که این تنها نسخه نمونه بوده و برای دسترسی کامل به محتوای کتاب نیاز است آن را خریداری کنید. لینک خرید از منابع معتبر نیز معرفی شده و قابل دسترس است.
دانلود pdf کتاب چگونه به سرعت به اعتماد، باور، نفوذ و حسن تفاهم دست یابیم