مهربانی با خود اثر تیم دزموند

معرفی، خلاصه کتاب و دانلود pdf کتاب مهربانی با خود اثر تیم دزموند رایگان

تیم دزموند نویسنده کتاب مهربانی با خود در اثر آموزشی‌اش برای 14 روز تمرین‌هایی را به مدت 30 دقیقه روزانه در مقابل دیدگان مخاطبانش قرار می‌دهد تا بوسیلۀ آن، انسان قادر باشد زندگی شادتری را برای خود بسازد. مهربانی با خود یا خود شفقتی چیزی است که انتظار می‌رود هر فردی پس از مطالعه این کتاب به خوبی درک کند و علاوه بر اصلاح رابطه‌اش با خود، در ارتباط با دیگران نیز شخص مهربان‌تر و خوش مشرب‌تری باشد. عموماً وقتی صحبت از شفقت و دلسوزی به میان می‌آید، داشتن این ویژگی در مقابل انسان‌های دیگر بیشتر به ذهن خطور می‌کند و متاسفانه آدم‌ها در برخی و شاید اغلب اوقات نسبت به خودشان سخت گیر و بداخلاق هستند.

مطمئناً چنین رویکردی به هیچ وجه صحیح نیست و سلامت و آرامش را از شخص، دور می‌کند. حتی در مواقعی که اشتباهاتی از ما سر می‌زند نیاز است که با تواضع کامل آن‌ها را بپذیریم و در عین حال اجازه ندهیم که باعث شوند خودمان را از افراد بی‌ارزش تلقی کنیم. دزموند چنان با بلاغت و شیوایی کلامش، تکنیک مهربانی را به علاقمندانش می‌آموزد که فهم و بکارگیری آن، کار سختی برای مخاطبانش نخواهد بود و خواننده در کمال آرامش متوجه خواهد شد که خودشفقتی هرگز به معنای خود برتر بینی نبوده و با ذهن آگاهی می‌تواند تفاوت بین این دو عبارت را تشخیص دهد و آنجایی که لازم است نسبت به خودش هم بیطرف قضاوت کند و پس از اصلاحات رفتاری، نسخه‌ی جدید که تعادل ذهنی و سلامت روانش ارتقا یافته است را ملاقات نماید.

دزموند همچنین در هنگام مواجهه با اضطراب‌ها و هیجاناتی که اجتناب ناپذیر هستند، از آدم‌ها می‌خواهد که با فرمول مناسب که وی ارائه کرده با آن‌ها روبرو شوند و هرگز از آن‌ها روی برنگردانند.

دانلود کتاب مهربانی با خود

در ادامه می‌توانید نسبت به دانلود کامل کتاب مهربانی با خود به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لینک دانلود در قسمت زیرین ویدیو قرار دارد. همچنین در ویدیو زیر امکان گوش دادن به خلاصه کتاب صوتی این اثر نیز دسترسی خواهید داشت.

درباره نویسنده کتاب مهربانی با خود

تیم دزموند (Tim Desmond) مؤلف، دانشمند و درمانگر آمریکایی است که سال‌ها در حوزه خود دلسوزی و ذهن آگاهی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و از شاگردان تیچ نات هان، پدر علم ذهن آگاهی است. وی که عضو هیئت علمی دانشگاه آنتیوچ نیز می‌باشد آثار دیگری علاوه بر تدریس و مشاوره در این حوزه، از خود به چاپ رسانده است که عبارتند از: چگونه در دنیای مزخرف انسان بمانیم و کتاب کار مهارت‌های شفقت به خود.

کتاب مهربانی با خود مناسب چه افرادی است؟

کتاب معرفی شده برای اشخاص علاقمند به رشد و توسعه فردی به ویژه آن‌هایی که تصمیم جدی گرفته‌اند تا در رابطه با خود، اصلاحاتی را بوجود آورند بسیار مناسب است.

فهرست کتاب

کتاب مهربانی با خود در سه بخش و 8 فصل توسط انتشارات شمعدونی به چاپ رسیده است که ترجمه آن بر عهده پیمان رحیمی نژاد بوده و در قالب 156 صفحه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

بخش‌هایی از کتاب مهربانی با خود

من قبلاً مراجعی داشتم چنان مضطرب بود که روی شغلش نیز تأثیر گذاشته بود. او به من مراجعه کرد. سه جلسه به تمرین شفقت، آرامش و ذهن‌آگاهی پرداختیم، ولی به هیچ جا نرسیدیم و اضطراب او هیچ تفاوتی نکرد. من با یکی از همکارانم مشورت کردم و از مراجعم در مورد رژیم غذایی و سبک زندگی‌اش سؤال کردم. وقتی شنیدم که او هشت فنجان قهوه در روز می‌خورد، بسیار متعجب شدم. او هرگز تصور نمی‌کرد که کافئین می‌تواند چنین تأثیری روی وضعیت روحی و روانی او داشته باشد. من به او توصیه کردم که به‌تدریج از مصرف قهوه کم کند یا اینکه هرروز بیشتر از دو لیوان قهوه نخورد. توصیه من نتیجه‌بخش بود.

اولین گام در تقویت هر مهارت جدید، اعتمادبه‌نفس و خودباوری برای انجام آن مهارت است. بسیاری از مردم هراس دارند که اگر دست از انتقاد خود بردارند، دیگر برای رشد و موفقیت انگیزه‌ای پیدا نمی‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این ماجرا حقیقت دارد.

هر چالش یا مشکلی که در زندگی با آن روبه‌رو هستید، چه سانحه باشد و چه مشکلاتی در رابطه، چه خودانتقادگری باشد و چه اضطراب، نگران نباشید؛ خودشفقتی می‌تواند به کمک شما بیاید.

اعتمادبه‌نفس به معنی قضاوت یا ارزیابی مثبت از خود است. شما باور دارید که انسان خوبی هستید و نسبت به قدرت خود، شناخت و آگاهی دارید. بااین‌حال، تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر انسان‌ها، خوب‌بودن خود را به بهتربودن از دیگران نسبت می‌دهند.

خودشفقتی فقط شامل مراقبت از افکار و عواطف نمی‌شود، بلکه شامل رفتار با عطوفت نسبت به خود نیز هست. دانشمندان دریافته‌اند که سلامت جسمی و روانی عمیقاً باهم مرتبط هستند. اگر ما زیر فشار روانی شدیدی قرار بگیریم، فشار خون ما بالا می‌رود، سیستم ایمنی ما ضعیف می‌شود، با مشکلات گوارشی مواجه می‌شویم و در معرض هر نوع بیماری‌ای قرار می‌گیریم. از طرف دیگر، اگر بدن ما از تعادل خارج شود (مثلاً از نظر رژیم غذایی، ورزش یا خواب)، این موضوع نیز می‌تواند به سلامت روانی ما آسیب برساند.

این فصل، درمورد دو عنصر اساسی مراقبت از بدن بحث می‌کند: یعنی انگیزه‌دادن مشفقانه به خود و پیدا کردن سبک زندگی متعادل.

تقریباً هرکسی با مهربانی بیشتر و انتقاد کمتر می‌تواند به خود انگیزه بدهد و تصمیم‌های درستی اتخاذ کند. این موضوع، نکته مورد بحث در این فصل است. برخی از افراد فکر می‌کنند با تغییر دادن رژیم غذایی، تمرین و ورزش یا خواب می‌توان در وضعیت روانی پیشرفت‌هایی حاصل کرد. اینجا یک مثال می‌زنم که رژیم غذایی چطور روی رنج عاطفی فرد تأثیر می‌گذارد.

اما سؤال این‌جاست: خودشفقتی چطور نتیجه می‌دهد و چگونه انجام می‌شود؟ خودشفقتی سپر جادویی نیست که جلوی بروز اتفاقات بد و تلخ زندگی را بگیرد و از ما محافظت کند یا کاملاً ما را از غم‌وغصه دور نگه دارد. خودشفقتی به ما یاد می‌دهد که وقتی با مشکلات اجتناب‌ناپذیر زندگی مواجه شدیم، چطور از خود مراقبت کنیم. اضطراب، سرخوردگی و ناامیدی، هرلحظه سراغ ما می‌آیند، اما خودشفقتی به ما کمک می‌کند که درگیر آن‌ها نشویم. ما می‌توانیم مانند یک مادر که نوزاد خود را در آغوش می‌گیرد، رنج خود را در آغوش بگیریم و (به‌خاطر خودشفقتی) احساس بهتری داشته باشیم.

مهربانی باخود یا خودشفقتی همان چیزی است که از معنای خودِ واژه برمی‌آید: داشتن شفقت به خود یا دلسوزی برای خود. خودشفقتی یعنی زمانی که اوضاع بروفق مراد است، شاد باشیم و با لذت بردن از زندگی و احساس رضایت و شادکامی، زندگی را با طعمی متفاوت تجربه کنیم و زمانی که در شرایط سخت زندگی قرار گرفتیم، با خود مهربان باشیم و نسبت به خود بخشش داشته باشیم. با هم‌زیستی و پذیرش درد‌ها و رنج‌های زیستن، زندگی توأم با شفقت را تجربه می‌کنیم.

مشخصات کتاب مهربانی با خود

مشخصات
نویسنده تیم دزموند
شابک 9786227044263
موضوع روانشناسی
رده‌بندی کتاب روان‌شناسی (فلسفه و روان‌شناسی)
زبان نوشتار فارسی
قطع رقعی
نوع جلد شومیز
تعداد صفحه 156

نظرات کتاب مهربانی با خود

  • کاربر کاربر

    با سلام، کتاب موضوع نسبتاً جدید و حساسی رو مطرح میکنه، کیفیت ترجمه عالی نیست ولی خوبه، فقط توجه کنید که کل کتاب شامل تمرینات تنفسی میشه، پس اگه تمایل و وقتشو دارید که تمرین انجام بدید این کتاب به درد شما خواهد خورد. اگه دنبال تمرینات رفتاری یا چیزی شبیه اون هستید این کتاب به دردتون نمیخوره. برای تمرینات فایل صوتی هم تهیه کردن که قابل دانلوده.

  • کاربر کاربر

    کتاب آذر بادیگرام به به چه کتابی بود 🥰

  • نرگس اعتمادی نرگس اعتمادی

    برگاش کاهیه کیفیتش خیلی خوب نیست کتابشم گنگه نتونستم ارتباط بگیرم باهاش

  • فاطمه رضوانی فاطمه رضوانی

    عالی

  • کاربر کاربر

    سالم به دستم رسید

  • حجت پورعلی حجت پورعلی

    خیلی عالی

  • کیانوش دلیری خسمخی کیانوش دلیری خسمخی

    کاتب خوب و مفید

  • کاربر کاربر

    قیمت بالاتر نسب به قیمت روی جلد

  • محمد رحیمی محمد رحیمی

    خوب

  • نوید متعجب نوید متعجب

    خوب و پرمفهوم

  • کاربر کاربر

    خیلی خوب بود

  • سارا بهارلویی سارا بهارلویی

    عالی

  • کاربر کاربر

    زیاد جالب نیست

  • کاربر کاربر

    ارزش خواندن رو داره . مطالب جالب و بدرد بخوری داره

  • زهرا قاسمی زهرا قاسمی

    کتاب خوبیه

  • عکس خوانده نمی‌شود

    خرید کتاب مهربانی با خود