فرهنگ ساختن فرهنگ اثر بن هاروویتز

معرفی و دانلود کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ اثر بن هاروویتز رایگان به همراه خلاصه کتاب

فرهنگ ساختن فرهنگ اثر مناسب و کاربردی برای صاحبان کسب و کار است که بن هاروویتز به رشته تحریر درآورده است. هاروویتز تمام آنچه که فکر می‌کند رهبر یک سازمان برای ایجاد یک فرهنگ صحیح نیاز دارد را در کتابش که نخستین بار در سال ۲۰۱۹ با مخاطبانش دیدار کرد، به افراد علاقمند در حوزه تجارت و استارتاپ‌ها، عرضه نموده است. یکی از مهم‌ترین حقایقی که درباره شرکت‌های موفق به چشم می‌آید نحوه تصمیم گیری دوراندیشانه و با در نظر گرفتن پتانسیل‌های نیروهای آن و البته بازاری است که در آن فعالیت می‌کند لذا مولف چگونگی اتخاذ تصمیمات و سپس اقدامات مرتبط را با اصول خاص خودش انتخاب و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

آغاز کردن با نمونه‌های تاریخی و فرهنگ که از گذشته حکایت دارند و بعد از آن، سخن گفتن در مورد مثال‌های امروزی که الگویی برای سایر شرکت‌های کوچک و بزرگ و نوپا هستند، بخش‌های عمده نوشته مذکور را در بر می‌گیرد. همچنین پرداختن به اشخاصی نظیر هیلاری کلینتون، رید هستینگز و چنگیز خان که هر کدام، روش و مسلک مخصوص به خود را دارند و داشته‌اند، بحث را بازتر می‌کند ه مالکان و رهبران سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که علاوه بر برنامه‌ریزی بهتر جهت دستیابی به اهداف و چشم انداز مورد انتظارشان، راه مواجهه با چالش‌های احتمالی را نیز هوشمندانه فراگیرند، مسائلی که آماده نبودن برای مدیریتشان ممکن است درآمد و آینده کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده و حتی با مشکلات جدی همراه کند. به هر حال اگر می‌خواهید کتابی جذاب و در عین حال دستورالعملی فوق العاده را مطالعه کنید بی‌تردید فرهنگ ساختن فرهنگ از این ویژگی‌ها برخوردار است.

درباره بن هاروویتز

بنجامین آبراهام هوروویتز (Ben Horowitz)، نویسنده، تاجر، سرمایه‌گذار آمریکایی است که در ۱۳ ژوئن سال ۱۹۶۶ متولد شده است. او تحصیلاتش را در دانشگاه‌های کالیفرنیا و کلمبیا تکمیل کرده است و فعالیتش را به عنوان مهندس در سیلیکون گرافیکس شروع کرد. کار در سمت معاونت بخش تجارت الکترونیکی از دیگر فعالیت‌هایش به شمار می‌رود که در ادامه تصمیم گرفت نویسندگی را هم به صورت حرفه‌ای دنبال کرده و ادامه دهد. چیزهای سخت درباره چیزهای سخت، نام دیگر اثر پرطرفدار هوروویتز می‌باشد.

کتاب مناسب چه افرادی است؟

این کتاب ویژه افرادی است که قصد دارند یک استارتاپ را راه اندازی کنند.

فهرست مطالب

اثر مذکور در بازار کتاب توسط انتشارات آریانا قلم در یک نسخه ۲۸۸ صفحه‌ای با ترجمه سعید قدوسی نژاد به چاپ رسیده است.

بریده‌هایی از کتاب

«برای رسیدن به فرهنگ دلخواهتان، قبل از هرچیز باید بدانید چه می‌خواهید. به نظر بدیهی می‌رسد و بدیهی هم است؛ به نظر ساده هم می‌رسد، اما ساده نیست. از بین بی‌نهایت انتخابی که وجود دارد، چطور می‌خواهید فرهنگی را طراحی کنید که سازمانتان را به مزایای مورد نیازش برساند، به محیط کاری‌اش افتخار کنید و از همه مهم‌تر، واقعاً بشود اجرایش کرد؟

چند نکته را در ذهن داشته باشید:

چه شرکتتان استارتاپ باشد و چه صد سال قدمت داشته باشد، همیشه باید به فکر طراحی فرهنگتان باشید. فرهنگ، مثل سازمان مادرش، برای رویارویی با چالش‌های جدید باید تکامل پیدا کند.

- تمام فرهنگ‌ها الهام‌بخش‌اند. من با هزاران شرکت کار کرده‌ام. هیچ‌کدام هرگز به همخوانی یا هماهنگی فرهنگیِ کامل نرسیده‌اند. در هر شرکتی که کمی بزرگ شده باشد، همیشه تخطی‌هایی وجود دارد. قرار نیست بی‌عیب‌ونقص باشیم، کافی است از دیروز بهتر شویم.

- الهام گرفتن از فرهنگ‌های دیگر ایرادی ندارد، اما هرگز سعی نکنید راه رفتن سازمان دیگری را تقلید کنید. فرهنگ باید از جان‌ودل خودتان آمده باشد تا سرزنده و پایدار بماند. خودت باش، در اولین گام برای طراحی فرهنگ موفق، باید خودتان باشید. کار ساده‌ای نیست.

در سال ۱۹۹۳، چارلز بارکلیِ بسکتبالیست گفته بود: «من الگوی کسی نیستم. صرفاً چون می‌توانم توپ را به سبد بدوزم قرار نیست بچه‌هایتان را بزرگ کنم.» این عبارت به مذاق خیلی‌ها خوش آمد و شرکت نایک از روی آن یک کمپین تبلیغاتی ساخت. وقتی این کمپین حسابی معروف شد، خبرنگاری از حکیم اولاجوان، هم‌تیمی بارکلی، پرسید آیا او هم الگوی کسی نیست؟ اولاجوان جواب داد: «من الگو هستم.»

اولاجوان توضیح داد که چارلز بارکلی در خلوت و در ملأ عام زمین تا آسمان فرق می‌کند. او گفت چون جلو بردن چنین شخصیت دوگانه‌ای خیلی دشوار بود، بارکلی همیشه دنبال راه فراری از این وضعیت می‌گشت. چون فکر نمی‌کرد واقعاً همان آدمی است که ان‌بی‌ای از او انتظار دارد، وقتی برای مهمانی بیرون می‌رفت، خوش‌گذرانی را از حد می‌گذراند. اولاجوان گفت خودش برعکس است: شخصیتش در فضاهای خصوصی و عمومی دقیقاً یکی است؛ برای همین واقعاً الگوست.»

وقتی مدیرعامل لودکلود بودم، مجبور شدم آن را از شرکت خدمات ابری‌ای که سر در آسمان‌ها داشت، به یک شرکت تولید نرم‌افزار سازمانی تبدیل کنم که برای زنده ماندن باید گُروگُر نرم‌افزار بیرون می‌داد. بعد از سقوط دات‌کام و تلکام در اوایل سال 2000، بازار خدمات ابری یک‌شبه از بی‌نهایت به نزدیکی صفر رسیده بود. وقتی با بدبختی مرحله‌ی گذار شرکت را پشت سر گذاشتیم و در قالب شرکت جدیدی به نام آپسوِیر سر بلند کردیم، دیدیم رقیبی به نام بلِیدلاجیک دارد در بازار نرم‌افزار دخلمان را می‌آورد. می‌دانستم برای رقابت با آن‌ها به تحول فرهنگی بزرگی نیاز داریم.

کار در لودکلود را با تقاضای بی‌پایانی از سمت بازار شروع کردیم و فرهنگمان را در راستای پاسخ‌دهی به این تقاضا شکل دادیم. تمرکزمان روی توانمندسازی، رفع گلوگاه‌های رشد و ایجاد محیط کاریِ معرکه بود. اگر می‌خواستیم در صنعت نرم‌افزارِ سازمانی سر بلند کنیم و پلت‌فرممان را به کسب‌وکارهای بزرگ بفروشیم، باید فرهنگی می‌ساختیم بر مبنای اضطرار، روحیه‌ی رقابتی و دقت. باید رهبری با چنین ویژگی‌هایی به شرکت می‌آوردم.

کسی که برای رئیس بخش فروش استخدام کردم، مارک کرانی، با بقیه‌ی ما همخوانی فرهنگی نداشت. راستش یک وصله‌ی کاملاً ناجور بود. بیشتر کارمندهای ما دموکرات‌های بی‌دین اهل ساحل غربی بودند که لباسِ راحت می‌پوشیدند و خون‌گرم و لاقید بودند. فکر می‌کردیم همه خوش‌قلب‌اند و خوبی هم را می‌خواهند. کرانیْ مورمون، جمهوری‌خواهی و اهل بوستون بود، کت‌وشلوار می‌پوشید و کراوات می‌زد، به همه شک داشت و یکی از رقابت‌طلب‌ترین آدم‌های روی زمین بود. اما طی چهار سال بعد، نه‌تنها شرکت را نجات داد که دستاوردی برایمان به ارمغان آورد که در مخیله‌ی هیچ‌کس نمی‌گنجید.

دانلود کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

در ادامه می‌توانید نسبت به دانلود کامل کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که این تنها نسخه نمونه بوده و برای دسترسی کامل به محتوای کتاب نیاز است آن را خریداری کنید. لینک خرید از منابع معتبر نیز معرفی شده و قابل دسترس است.

دانلود pdf کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

مشخصات کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

مشخصات
نویسنده بن هاروویتز
مترجم سعید قدوسی نژاد
شابک 9786227089202
ناشر آریانا قلم
موضوع علوم اجتمایی
قطع وزیری
نوع جلد شومیز
تعداد صفحه 288

نظرات کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ

  • سیدمحمود هاشم زاده اصفهانی سیدمحمود هاشم زاده اصفهانی

    مطالعه این کتاب و سختی کارهای سخت از همین نویسنده برای هر مدیرعامل و مدیر استراتژی ضروریه. لذت بردم از نوع نگاه و نگرش و انتقال تجربه‌ی عالی نویسنده

  • مهدی قربانی مهدی قربانی

    کتاب بسیار عالی و فوق العاده ای هست این کتاب رو در کنار سختی کار های سخت از همین نویسنده -بن هاروویتز- تهیه کنید

  • فریده تاجور فریده تاجور

    تازه به دستم رسیده، هنوز نخوندم. اما به نظر جذاب میاد.

  • کاربر کاربر

    عالی بود

  • امیر قاسمی امیر قاسمی

    پیشنهادمیکنم

  • عکس خوانده نمی‌شود

    خرید کتاب فرهنگ ساختن فرهنگ