معرفی و دانلود کتاب غروب بت ها اثر فریدریش نیچه رایگان به همراه خلاصه کتاب
- نویسنده: فریدریش نیچه
- مترجم: داریوش آشوری
- ناشر: نشر آگه
- گروه سنی: بزرگسال
- تعداد صفحه: 183
- سال انتشار: 1889 میلادی
- افتخارات: -
غروب بتها آخرین اثر فردریش ویلهلم نیچه و درآمدی بر فلسفه وی میباشد. نیچه در این اثر تاریخ اندیشه و اندیشمندانی نظیر واگنر را بابت برپا کردن جایگاهی برای خدایان دروغین مورد نقد قرار میدهد و با کوششی غیرقابل وصف در شش متن جداگانه، آن را به رشته تحریر درآورده است.
از نکات دیگر نوشته مذکور باید به این موضوع اشاره کرد که زمانی چاپ شد و به دست مخاطبین رسید که نیچه به دلیل دیوانگی کامل دیگر از آثار خود اطلاع کافی نداشت. نویسنده و فیلسوف مطرح در ادامه به تمام بتهای مدرن و کلاسیک که توسط برخی متفکران مطرح شده بودند، میتازد و از افلاطون و سقراط گرفته تا فلسفه کانت را بهشدت زیر سؤال میبرد.
به عبارت دیگر میتوان گفت هدف نیچه، برداشتن نقاب از صورت تمام پیشداوریهایی است که در مورد حقیقت توسط انسانهای مختلف صورت گرفتهاند و بررسی مجدد آنها میتوان گفت یکی از رسالتهای اصلیاش در نوشته مذکور بوده است. بههرحال موضوع کتاب بسیار قابل تأمل میباشد و اینکه شخصیتی همانند نیچه بزرگ بعد از مدتها مطالعه و تألیف، تصمیم به نگارشش میگیرد، میتواند برای هر انسان علاقهمندی برداشت مخصوص به خود را داشته باشد؛ بنابراین نیاز است در فرصتی مناسب و با ذهنی باز به استقبالش رفت و گفتههایش را شنید و تجزیهوتحلیل نمود.
فردریش ویلهلم نیچه، نویسنده، منتقد و فیلسوف آلمانی بود که در سال ۱۸۴۴ در کشور آلمان متولد شد. او اگرچه ۵۶ سال بیشتر عمر نکرد، اما از اولین اثرش تا پایان عمر و حتی پس از آن، تبدیل به یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شخصیتهای متفکر گردید که هنوز هم کتابهایش در زمره آثار محبوب و پرطرفدار قرار دارند.
برخی دیگر از تألیفات وی عبارتاند از: «حکمت شادان»، «تأملات نابهنگام» و «سپیدهدمان».
کتاب پیشرو به طرفداران نیچه و آثار فلسفی توصیه میشود.
غروب بتها در حال حاضر به همت دو ناشر با این مشخصات در بازار کتاب موجود است: آگه در ۱۸۱ صفحه با ترجمه داریوش آشوری و جامی با برگردان مسعود انصاری در ۲۰۰ صفحه.
رای تنها زیستن، یا حیوان میباید بود، یا خدا.» این گفتهی ارسطوست و مورد سوم را از قلم انداخته است: هر دو میباید بود، یعنی فیلسوف.
آنچه مرا از پای درنیندازد، قویترم میسازد.
اگر آدمی برای چرای زندگی خود پاسخی داشته باشد، کم و بیش با هر چگونهای میسازد.
در جستوجویی؟ دلت میخواهد خود را ده برابر و صد برابر کنی؟ به دنبال پیروانی؟ پس به دنبال صفرها بگرد!
کسی که نتواند ارادهی خود را در چیزها بنشاند، باز هم دستِکم معنایی را در آنها مینشاند. یعنی ایمان میآورد که هماکنون ارادهای در آنها دستاندرکار است. (بنیاد ایمان)
نفرت از دروغ و ریا هم از سرِ حسِ شرف میتواند باشد، هم از سرِ ترس: زیرا خدا فرموده است که دروغ نباید گفت؛ چنین کسی ترسوتر از آن است که دروغ بگوید.
تندترین روشنایی روز، عقلانیت به هر بها، زندگانی روشنِ سردِ پرواگرانهی هوشیارانه، زندگانی بدونِ غریزه، زندگانی غریزهستیز خود جز یک بیماری نبوده است؛ بیماریای دیگر – و نه هرگز راهی برای بازگشت به فضیلت، به سلامت، به سعادت. اینکه میباید با غریزهها جنگید نسخهایست که تباهیزدگی میدهد: به عکس، تا زمانی که زندگی میبالد، سعادت برابر است با غریزه.
افسانهبافی دربارهی جهانِ دیگری جز این جهان هیچ معنایی ندارد، اگر که غریزهی بدگویی از زندگی، خوار شمردنِ زندگی و شک کردن به زندگی در ما قوی نباشد؛ که اگر باشد نیز ما داریم با خیالبندیِ یک زندگانی دیگر، یک زندگانی بهتر، در حقیقت از این زندگی انتقام میگیریم.
طبیعتِ اخلاقستیز، یعنی کموبیش هر گونه اخلاقی که تا کنون آموزندهاند و ارج نهادهاند و اندرز گفتهاند، به عکس، درست رویاروی غریزههای حیاتی میایستد و گاه پنهانی و گاه با صدای بلند و گستاخانه این غریزهها را محکوم میکند؛ و هنگامی که میگوید «خدا در دل مینگرد»، به فرودستترین و فرادستترین خواهشهای زندگی نه میگوید و خدا را دشمنِ زندگی میانگارد. قدیسی که خاطر خدا از وی خرسند است، یک اختهی آرمانی است. آنجا که ملکوتِ خداوند آغاز میشود، زندگی پایان میگیرد.
در یک جمله میتوان گفت تمامیِ وسایلی که با آنها بنا بوده است بشریت اخلاقی شود از بیخ و بن غیراخلاقی بودهاند.
دردمند، شهدِ انتقام را دوای دردِ خود میداند.
میبایست مرگِ فیزیولوژیک را به کرسی نشاند، یعنی صورتِ راستینِ آن، بهاصطلاح، مرگِ طبیعی را، که آن یک سرانجام چیزی جز مرگِ غیرطبیعی، جز خودکشی نیست. آدمی نه به دست دیگری، که به دست خود نابود میشود. اما این مرگیست در سرزنشبارترین وضع، مرگی ناخواسته، برهنگام، مرگِ ترسوها. از سر عشق به زندگی، مرگ را دیگرگونه میباید خواست: خواسته، دانسته، نه ناگهانی، نه یورشوار. و سرانجام اندرزی هم برای حضرات بدبین و دیگر تبهگان: زاده شدن هیچکس دست او نیست، اما این خطا را که گاهی به راستی خطاست، جبران میتوان کرد. شر خود را کم کردن بهترین کاری است که میشود کرد و با این کار کموبیش سزاوار زیستن میتوان شد.
در ادامه میتوانید نسبت به دانلود کامل کتاب غروب بت ها به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که این تنها نسخه نمونه بوده و برای دسترسی کامل به محتوای کتاب نیاز است آن را خریداری کنید. لینک خرید از منابع معتبر نیز معرفی شده و قابل دسترس است.
دانلود pdf کتاب غروب بت ها| نویسنده | فریدریش نیچه |
| مترجم | داریوش آشوری |
| ناشر | نشر آگه |
| شابک | 9789643290399 |
| موضوع | فلسفه غرب |
| ردهبندی کتاب | فلسفه (فلسفه و روانشناسی) |
| قطع | رقعی |
| نوع جلد | شومیز |
| گروه سنی | بزرگسال |
| تعداد جلد | 1 |
| تعداد صفحه | 183 |
| وزن | 210 گرم |
بهترین ترجمه نیچه بدون شک داریوش آشوریه
جنس کاغذ کاهیه، با ترجمه روان جناب آشوری
خلاصهای از نیچه
خوب هست پیشنهاد می کنم بخرید من که راضی هستم
کتاب فوق العاده مفید
کسایی که میخان یه پتکی بخوره تو فکرشون و دیدگاه های کهنه شون حتما بخونن ، حرفای نیچه مثل پتک عمل میکنه
بدون درنگ بایستی از نیچه و ترجمه بی نظیر جناب آشوری خواند.
بسیار مفید برای خواندن و مطالعه به علاوه قیمت بسیار مناسب نسبت به فروشگاه ها
در کل راضی بودم
کتاب های نتیجه همیشه خوب بوده و هیچ کتابی تا حالا بد نبوده و ارزش خوندن داره
برای شروع نیچه باید از این کتاب شروع کنید، به نسبت بقیه آثار روانتر و سبک تر است و کلیت بحث درباره یکی دو موضوع اساسی بیشتر نیست یعنی نگارش شلوغ و سنگینی نداره و ذهنتون رو زیاد درگیر مسائل مختلف نمیکنه، کل کتاب در اسم کتاب و جمله کوتاهی که در توضیح اسم کتاب اومده " فلسفیدن با پتک" یا چگونه میتوان با پتک فلسفه نوشت، خلاصه شده است، و رسالت نیچه هم این بوده که مطمئن بشه کامل این یک موضوع رو متوجه بشید که بت ها باید از بین بروند چه در جامعه و چه در ذهن فرد،
بسیار خوببببب
خوب است که قبل از خواندن این کتاب، چنین گفت زرتشت و تبارشناسی اخلاق نیچه رو حداقل خونده باشید. چون نیچه در این کتاب به مفاهیمی اشاره میکنه که توضیحی براش ارائه نمیده چون در کتب پیشین خودش اونها رو معرفی کرده. به علاوه اینکه کتاب مناسبی برای شروع فلسفه و نیچه نیست. نیچه توی این کتاب شروع به نقد فلاسفه میکنه و برای فهمیدنش باید به یکسری موضوعات آگاه باشید
عالی
عجله نکنید برای نیچه که خیلی باید قوی باشید چون سنگینه