معرفی و دانلود کتاب تاثیر اثر دکتر رابرت بی. سیالدینی رایگان به همراه خلاصه کتاب
- نویسنده: دکتر رابرت بی سیالدینی
- مترجم: گیتی قاسم زاده
- ناشر: نشر هورمزد
- گروه سنی: بزرگسال
- تعداد صفحه: 396
- سال انتشار: 1984 میلادی
- افتخارات: -
«رابرت بی. سیالدینی»، نویسنده، سخنران و روانشناس آمریکایی، کتابی با عنوان «تأثیر: روانشناسی متقاعدسازی» به رشته تحریر درآورده است که در آن از فنون قانع کردن دیگران سخن گفته است. امروزه بسیاری از ما در مذاکراتمان ممکن است در مقابل درخواستهایمان، پاسخهای منفی دریافت کنیم اما برخی دیگر برعکس با مهارتهایی که از آنها برخوردارند، با تغییر در چگونگی ارائه خواستهشان، به آنچه که مد نظرشان است دست پیدا کرده و جوابهای مثبت میگیرند.
حالا در اینجا بی. سیالدینی قواعدی که میتوانند افراد را به اشخاصی حرفهای در زمینه مجاب کردن دیگران تبدیل نمایند، شرح داده است به گونهای که با خوانش و به کارگیری آنها در کوتاه مدت به این باور خواهیم رسید که در تعاملات مختلف، طرف برنده گفتگو خواهیم بود. اثر مذکور در شش فصل که هر کدام مربوط به یکی از اصول میباشد، تألیف گردیده و قواعدی از قبیل: ثبات، صلاحیت، مقابله، علاقه، اثبات اجتماعی و کمیابی از نظر نقش، با جزئیاتی خواندنی پیش روی مخاطب قرار گرفته است. به عبارت دیگر میتوان نوشته مذکور را یک دستورالعمل بسیار مفید دانست که نه تنها در جلسههای کاری بلکه در سادهترین مکالمات و دورهمیها هم عصای دست انسانها خواهد بود.
«رابرت بنو سیالدینی»، نویسنده و روانشناس آمریکایی است که در ۲۷ آوریل سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. او از اساتید ارشد بازاریابی و روانشناسی در دانشگاههای ایالتی «آریزونا»، «استنفورد» و «کالیفرنیا» بوده است.
به هواداران آثار «خودیاری» و همینطور «روانشناسی» پیشنهاد میشود در اسرع وقت به مطالعه این کتاب بپردازند.
کتاب معرفی شده در حال حاضر به همت دو ناشر با این مشخصات در بازار موجود است:
یک روز من تماس تلفنی از طرف دوستی داشتم که بهتازگی در ایالت «آریزونا» یک مغازهی فروش جواهرات هندی باز کرده بود. او خبری عجیب دریافت کرد که از شدت هیجان دچار گیجی شد؛ و فکر میکرد من به علت اینکه یک روانشناسم، بتوانم توضیحی برای این اتفاق عجیب داشته باشم. داستان دربارهی نتیجهی فروش سنگهای فیروزهای بود، سنگهایی که مدت زیادی فروش نمیرفت تا اینکه در فصلی از سال، زمانی که اوج فصل توریستی بود، مغازه به شکلی غیرمعمول پر از مشتری شد. درگذشته، سنگهای فیروزه برای قیمتی که بر روی آنها گذاشتهشده بودند کیفیت خوبی داشتند، باوجوداین، به فروش نمیرفتند. دوست من برای رهایی از شر آنها چند حقهی معمولی فروش را به کار بسته بود... سرانجام، یکشب که فردای آن میخواست برای خرید جنس به سفر برود به امید خلاص شدن از دست این فیروزههای مزاحم تصمیم گرفت که آنها را زیر قیمت به فروش برساند و به علت آنکه دچار ضرر میشد یادداشتی از سر خشم با خطی ناخوانا برای فروشندهی ارشد مغازهاش با این مضمون گذاشت: «محتوی این بسته، قیمت × ۲/۱». با بازگشت از سفر و اطلاع یافتن از فروش فیروزهها تعجب نکرد. تعجب او هنگامی بود که فهمید فیروزهها به دو برابر قیمت اصلی خود فروخته شده بودند؛ چون فروشنده در نوشتهی خرچنگقورباغهی او $1/2$ را $2$ خوانده بود!
اینجا بود که وی با من تماس گرفت. به نظرم میدانستم که چه اتفاقی افتاده است؛ اما به او گفتم، اگر قرار است همهچیز را بهصورت درست برایت شرح دهم، باید به داستانی گوش کنی که برایت تعریف میکنم. درواقع، این داستان دربارهی بوقلمونهای مادر بود و در ارتباط با زمینهی نسبتاً جدید علم رفتارشناسی. بوقلمونهای مادر، مادران خوبی هستند... اما چیز عجیبی در این نوع رفتارشان وجود دارد. در حقیقت، عامل انگیزهِی به وجود آوردن اینهمه احساس مادری در بوقلمون یکچیز است: صدای «جیکجیک» جوجههای نورس. ظاهراً در فرآیند مادری آنان، دیگر ویژگیهای هویتی جوجهها؛ مانند بو، لمس و یا ظاهر، نقش ضعیفی را بر عهدهدارند. اگر جوجه صدای «جیکجیک» درآورد، مادرش از او مراقبت میکند، اگر این صدا را درنیاورد، یا او را نادیده میگیرد و یا اینکه هلاکش میکند.
تحقیقاتی که در زمینهی اصل تقابل در دانشگاههای ایالتی آریزونا و مونتانا انجام شده است نشان میدهد بمباران رسانههای جمعی از مدلهای غیرواقعی زیبایی شاید به این منجر شود که ما کمتر تحت تأثیر جذابیتهای فیزیکی معشوق خود قرار بگیریم... ظاهراً این زیبایی فوقالعادهی بازیگران سریال «فرشتگان چارلی» بود که باعث شده بود جذابیت این تصویر کمتر به نظر آنها بیاید.
در آزمایشگاههای سایکوفیزیک برای آشناکردن دانشجویان با اصل تقابل گاهی مستقیماً از یک آزمایش جالب تقابل ادراکی استفاده میشود. به این ترتیب که هر دانشجو مقابل سه ظرف آب مینشیند؛ یک ظرف آب سرد، یک ظرف آب داغ و یک ظرف آب با دمای اتاق. بعد از گذاشتن یک دست در آب سرد و یک دست در آب داغ، از دانشجو خواسته میشود که هر دو دست خود را همزمان در ظرف آبی بگذارد که ولرم است. نگاه گیج آنها گویای همهچیز است. با وجود اینکه هر دو دست در یک ظرف هستند، دستی که قبلاً در آب سرد بوده حس میکند که آب داغ است، در حالی که دستی که در آب داغ بوده حس میکند که در آب سرد است. نکتهی آزمایش در این است که میتوان کاری کرد که یک چیز واحد بر اساس ماهیت رویداد قبل از آن، بسیار متفاوت به نظر آید.
در ادامه میتوانید نسبت به دانلود کامل کتاب تاثیر به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لطفا توجه داشته باشید که این تنها نسخه نمونه بوده و برای دسترسی کامل به محتوای کتاب نیاز است آن را خریداری کنید. لینک خرید از منابع معتبر نیز معرفی شده و قابل دسترس است.
دانلود pdf کتاب تاثیر| نویسنده | رابرت بی سیالدینی |
| مترجم | گیتی قاسم زاده |
| ناشر | نشر هورمزد |
| شابک | 9786006958583 |
| موضوع | روانشناسی |
| ردهبندی کتاب | روانشناسی (فلسفه و روانشناسی) |
| قطع | رقعی |
| نوع جلد | شومیز |
| تعداد صفحه | 396 |
| سایر توضیحات | روانشناسی متقاعد سازی |
کتاب سالم به دستم رسید و چاپ دوازدهم ارسال شده، کتاب بدون حاشیه با نظریات کاربردی و علمی و کاربردی هست و بسیار دقیق و با ادبیات و ترجمه روان و قابل درک ارائه شده، به نظر من در این زمینه بی شک جزو بهترین کتابهاست و با تخفیف یا بدون تخفیف ارزش خرید داره... صفحات ۲۵ خطی هستند و فاصله خطوط کافی و مناسب عالیست، علاوه بر اینکه علیرغم ۳۹۶ صفحهای بودن کتاب، کتاب بییار که خوشدست و سبک هست و چاپ هم کاملا دلپذیر و نه زیاد کمرنگو نه بیش از حد پررنگ هست و این مطلب در تمام صفحات کاملا یکنواخت و همسان هست، بعلاوه منطق و تفهیم نویسنده بسیار سنجیده وگویاست، به نظر من در خریدش شک نکنیدظ,
عالی و ارزشمند
موجود کنید لطفا
از جلد و صفحات کتاب راضیم جنس خوبی هست
کتاب بسیار خوبی در رفع مشکلات شخصی و گفتاری با دیگران می باشد.
بینظیییییر، تکتک اصول مطرح شده تو کتاب عالی و کاربردی هستن مخصوصا برای کسایی که تو حوزه فروش و تولیدمحتوا فعالیت دارن.
کتاب بسیار خوب برای شروع کسب و کار ها
عالی
ممنونم از شما همه چی عالی بود بسته بندی وکتاب تمیز و مرتب بود ولی کاش قبل از ارسال تماس گرفته بشه که منزل باشیم اینطوری هم مامور پست اذیت نمیشه هم مرسوله برگشت نمیخوره ممنونم
عالی
کتاب باحالیه
به شدت پیشنهاد میشه
عالی عالی عالی
فعلا نخوندم تو اولیم فرصت میخونم،قیمت بعضی کتابها تو دیجی خیلی عالیه
بسیار خوب
کتاب خیلی عالی هستش برای کسانی که میخوان تو کسب و کار اینترنتی حرفه ای بشن 👌🏻
عالیه
واقعا ارزش خوندن رو داره و پشیمون نمیشید
کتاب هایی هستند عالی و مفید
اوکییییی