
معرفی و دانلود کتاب فروشنده یک دقیقه ای اثر اسپنسر جانسون رایگان به همراه خلاصه کتاب
- نویسنده: اسپنسر جانسون
- مترجم: هانیه حق نبی مطلق
- ناشر: نشر پارسینه
- گروه سنی: بزرگسال
- تعداد صفحه: 112
- سال انتشار: 1984 میلادی
- افتخارات: -
اسپنسر جانسون در کتاب ارزشمندش با عنوان «فروشنده یک دقیقهای» روشهای کاربردی را به فروشندگان ارائه میکند که با استفاده از آنها قادر خواهند بود مهارتهایشان را توسعه داده تا به عنوان یک فرد موفق در شغلشان از آنها نام برده شود. فروش یکی از مشاغلی است که با استرسها و دغدغههای زیادی همراه است لذا فروشنده میبایست آنها را به کنترل خود درآورد و این امر جز با بهبود تواناییها، امکانپذیر نیست.
لذا جانسون نیکهایی را در اختیار مخاطبانش قرار میدهد که برایشان فروش و ثروت بیشتر را به ارمغان خواهد آورد. البته ذکر این نکته بسیار ضروری است که صرفاً مطالعه آموزههای اثر مذکور، یک فروشنده متوسط را به یک فرد حرفهای مبدل نمیسازد بلکه به آنها کمک میکند تا با ارتقاء دانش خود در حوزه جامعه شناسی و روانشناسی وارد صفحه عمل شوند همچنان که کسب تجربه میکنند، قدم به قدم مراحل تعالی فروشندگی را طی کنند.
سال ۱۹۸۴ اولین باری بود که فروشنده یک دقیقهای وارد بازار جهانی شد به علاوه بر کشور مبدا، به زبانهای زنده دنیا ترجمه گردید و انسانهای بسیاری را در سرتاسر کره خاکی از وجود خود بهرهمند ساخت. وجود تجربیات و ایدههای بعضی از فروشندههای موفق و مشهور جهان هم در کنار بیان هنرمندانه جانسون، به صفحات اثر رنگ و بوی دیگری بخشیده و همانند یک دستورالعمل آموزشی جامع، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
در ادامه میتوانید نسبت به دانلود کامل کتاب فروشنده یک دقیقه ای به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. لینک دانلود در قسمت زیرین ویدیو قرار دارد. همچنین در ویدیو زیر امکان گوش دادن به خلاصه کتاب صوتی این اثر نیز دسترسی خواهید داشت.
پاتریک اسپنسر جانسون (Spencer Johnson)، نویسنده و پزشک آمریکایی بود که در سال ۱۹۳۸ در این کشور متولد شد. محل ولادت او، داکوتای جنوبی بود و پس از مقطع متوسطه وارد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شد و موفق شد در سال ۱۹۶۳ در رشته روانشناسی فارغ التحصیل گردد. جانسون همچنین مدرک پزشکی خود را از رویال کالج ایرلند دریافت کرد. این نویسنده مطرح سرانجام در سن ۷۸ سالگی، جان به جان آفرین تسلیم کرد که برخی از کارهایش عبارتند از: قلهها و درهها، مدیر یک دقیقهای و یک دقیقه برای خودم.
علاقمندان به آثار حوزه فروش و بازاریابی، ز مخاطبان اصلی این اثر محسوب میشوند.
کتاب پیش رو در بازار نشر به همت ناشرینی با این مشخصات موجود میباشد: تیموری در ۱۰۴ صفحه با ترجمه نغمه علی قلی، معیار با برگردان لیلا آزادی در ۱۱۲ صفحه و اردیبهشت در ۱۱۲ صفحه با ترجمه غلامحسین اعرابی.
مردم همان چیزی را میخواهند که خود من دوست دارم داشته باشم. اینطور نیست که ما به دیگران محتاج باشیم یا آنها محتاج به کمک ما باشند، در واقع ما همان دیگران هستیم و این دو فرقی با هم نمیکنند. هر وقت به عملی که انجام میدهید معتقد باشید، عمل شما ذاتاً با یک نیّت خیر همراه خواهد بود.
زمانی فروشندهی بسیار موفقی زندگی میکرد، او احساسی فراتر از موفقیت داشت، حس میکرد خوشبخت شده است، او احساس مرفه بودن میکرد. این فروشنده از آرامش خاطر، استقلال مالی، امنیت، سلامت و یک زندگی اجتماعی خوب برخوردار بود. مورد تحسین و احترام تمام کسانی بود که او را میشناختند، افراد بسیاری دوست داشتند با او کار کنند، حتی افراد زیادی دلشان میخواست با او دوست شوند. اما او همیشه هم اینقدر موفق نبوده است. سالهایی را بخاطر داشت که بیشتر از خیلیها تلاش میکرد، اما بهتر از آنها کاری از پیش نمیبرد.
هر وقت که به موفقیتی میرسم، میدانم که آگاهانه یا ناخودآگاه افکار مثبتی را انتخاب کردهام که باعث موفقیتم شدند.
مقصود من در فروش این است که به آنها کمک کنم تا به حس خوبی که میخواهند برسند. حس خوب به چیزی که خریدند و به خودشان.
بهمحض اینکه دیگر تلاش نمیکنم تا مردم را وادار به کاری کنم که دوست ندارند، از اضطراب و استرسم کم میشود. فروش هدفمند، مثل شنا کردن در جهت جریان آب است.
وقتی میخواهم راه و رسم فروش را بهیاد بیاورم، خیلی ساده به خودم میگویم که من و خریدار دوست داریم چطور خرید کنیم.